Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Wiadomo kto ma projektować ostatni odcinek „przekopu przez Mierzeję”

Dalej Wstecz
Autor:

ep.

Data publikacji:
18-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
18-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Wiadomo kto ma projektować ostatni odcinek „przekopu przez Mierzeję”
fot. EP
Ostatni, kluczowy odcinek dla pełnej funkcjonalności toru wodnego między Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym mają zaprojektować Mosty Gdańsk. Tę firmę wybrał Urząd Morski w Gdyni.

Chodzi o opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy toru wodnego na rzece Elbląg na odcinku od punktu P1 do punktu Port wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego. To kluczowy odcinek, bez którego do portu w Elblągu nie będą mogły wpływać większe jednostki. W sprawie jego realizacji porozumiały się ministerstwo infrastruktury i samorząd miejski Elbląga.

Przetarg ruszył pod koniec ub. roku, jednak później został unieważniony. Odpowiedzialny za inwestycję Urząd Morski w Gdyni początkowo – sugerując się kwota, na jaką szacował zamówienie, ogłosił postępowanie w publikatorze krajowym. Po otwarciu ofert, uznał jednak, że to błąd, z kategorii niemożliwych do usunięcia i unieważnił przetarg.

Mimo że ruszyło nowe postępowanie, czynność unieważnienia została zaskarżona do Krajowej Izby Odwoławczej, która nie podzieliła nadmiernej ostrożności zamawiającego. Zamawiający przeanalizował więc oferty złożone w pierwszym, początkowo unieważnionym postepowaniu i wskazał najkorzystniejszą. Wybrał propozycję Mostów Gdańsk. Wybrana oferta jest warta 497,400 tys. zł. To najtańsza spośród trzech, które wpłynęły w tym przetargu.

Wybrany wykonawca będzie zobowiązany do opracowania dokumentacji dla odcinka na rzece Elbląg pomiędzy punktem na wysokości oczyszczalni ścieków do przy rozwidleniu rzeki i Kanału Jagiellońskiego oraz od tego miejsca do punktu port, tj. okolic mostu Unii Europejskiej. Tor wodny ma mieć 36 m szerokości i 5 m głębokości.

Zamówienie obejmuje także odcinkowe umocnienie brzegu oraz budowę obrotnicy o średnicy 160 m na rozwidleniu rzeki Elbląg i Kanału Jagiellońskiego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Budimex z szansą na kontrakt w zachodniopomorskim

Drogi i autostrady

Budimex z szansą na kontrakt w zachodniopomorskim

ep. 19 lutego 2025

Most tczewski będzie (dalej) remontowany. Jest przetarg

Drogi i autostrady

Przymkniemy drzwi dla wykonawców spoza Unii? Jest ważna poprawka

Biznes i przemysł

Trzeba zabezpieczyć osuwiska w woj. śląskim

Drogi i autostrady

Mirbud z szansą na kolejne prace przy strefie inwestycyjnej

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Budimex z szansą na kontrakt w zachodniopomorskim

Drogi i autostrady

Budimex z szansą na kontrakt w zachodniopomorskim

ep. 19 lutego 2025

Most tczewski będzie (dalej) remontowany. Jest przetarg

Drogi i autostrady

Przymkniemy drzwi dla wykonawców spoza Unii? Jest ważna poprawka

Biznes i przemysł

Trzeba zabezpieczyć osuwiska w woj. śląskim

Drogi i autostrady

Mirbud z szansą na kolejne prace przy strefie inwestycyjnej

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5